Langkau ke kandungan utama

Aku sayang kau lahh

salam
sorry
hari ni aku mahu berkasar
sorry awal-awal

bila mula-mula kau couple hari tu
kau cakap dia dah angkat sumpah
dia akan jaga kau
dia akan kawin dengan kau
dia akan kasi semangat kat kau
dia akan dengar semua cerita sedih n happy kau
dia akan jadi wonderwall kau sampai kau mati
kat blog pun kau letak gambar dia
dengan tulis my babby lah, my sayang lah, blah3
wah! hebatnya lah dia kan pada engkau

tapi kau tak sedar ke
itu DULU!
apa yang dia rasa pada kau
tak kan dia nak cakap dia dah boring dengan kau kann

takkan dia nak cakap dia menyampah dah dengan kau

takkan dia nak cakap dia dah suka kat orang lain kan

takkan dia nak cerita dia mengorat awek lain kan

takkan dia nak cakap dia tak mau habis duit untuk kau dah kann

takkan dia nak cakap dia nak clash macam tu je kann
kau pun dengan blurr nya rasa dia hepi dengan kau
dan bila dah nak dekat valentine ni kau sukaa sangat
wah! mesti dia beli bunga untuk kau
melutut dan kasi cincin untuk kau
bawak kau jalan-jalan
wah! suka nya kau
macam-macam dah kau bayangkan
kau pun mesti tak mahu kalah
kau korek duit simpanan kecemasan
belikan perfume, kasut dan macam-macam untuk dia
wah! kau tak malu ke bila kau cakap
*dia nak hadiah tu je, bukan nak tukang bagi hadiah tu
oppss. maaf 

kau dah tahu valentine itu HARAM
kau nakkk jugak ikut orang
tak up to date lah kann
aku nak cakp ;
tu kerja x berfaedah tahu?
kau couple tu pun dah HARAM
ni nak sambut benda-benda cenggitu

wah! tak dapat ku bayangkan ketidakboleh fikiran kau

okeh. kau nak marah aku kan
kau nak cakap:
aku ni tak laku, so senyap-senyap lah kann
kau nak kutuk sumpah aku macam-macam kan
kau nak cakap aku bajet ustazah kan
oke2. AKU REDHA
sebab aku yakin!


aku takkan cakap macam ni kalau aku tak sayang kau!
aku sayang kau saudara muslim aku
kau benci aku macam mana pun aku sayang kau
aku tak benci kau
aku benci kejahilan!
orang yang jahil bila buat maksiat Allah ampunkan tahu?
dan aku takut kalau aku yang dah keluar dari kejahilan ni akan di tanya nanti
aku takut tahu..
so sekarang aku dah berlepas diri. keybod , screen laptop dan Allah ni jadi saksi
yang aku dah LAKSANAKAN AMANAH 

aku sayang kau. saudara muslim ku
keluarlah dari kegelapan itu.
aku yakin kau mampu 
May Allah bless~
maaf.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan