Khamis, 28 April 2011

Pemimpin dan dipimpin

salam
sudah lama jari-jari aku x menaip
alhamdulillah aku masih bida menghirup udara sepeeti biasa.
ku ambil kesempatan ini untuk membuka suatu cerita
tentang aku dia dan kamu (sedang tahan gelak)


kamu pernah rasa menjadi orang bawahan?
yang sentiasa tsiqah kepada pemimpinnya?
atau kamu jadi anak buah yang "hanya pada nama" ??
atau kamu pernah jadi pemimpin?
yang sentiasa perlu memikul beban yang hanya bisa dirasai sendirian?
atau kamu jadi pemimpin yang "cuma goyang kaki" ??

aku tak heran kau atau "kita" berada di mana-mana side
yang aku heran, kita tak bimbang ke?
sebagai pemimpin kita x bimbang ke dengan nak buah?
sebagai anak buah , x pernah ke kita rasa  bimbang dengan pemimpin kita?
entah. aku tau nak cakap apa kalau ada lagi manusia cakap
"aku haram herann".

ikut korang lah. 
korang dah besar. boleh fikirkan.



Isnin, 18 April 2011

Pemergian itu

subahanallah. 
hebatnya pemergian itu
aku tak mampu menitiskan air mata
bukan tidak sedih, tapi terlalu mendalam rasanya
Subahanallah.
hebatnya pemergian itu
tamparannya, bisanya, entah bila akan luput
rasa terkilanku, buat sahabat-sahabatnya
bertahun-tahun menyulam ukhwah
aku tak mampu berdiri sebagai mereka..
subahanallah, 
hebatnya pemergian itu.
dengan tenang, syahid dijanjikan syurga
rasa cemburuku berbaur sedih
apakah nasibku kelak?

wahai penegak agama Allah!
aku bangga dengan kamu
hanya yang benar-benar "busuk" yang akan membencimu
engkau bukan sekadar di mulut,
Di situlah Allah buktikan semangatmu.
Allah memuliakan mu di sana.
kau tetap pemimpin kami, tidak di dunia, di hati selamanya=)

p/s : alfatihah buat Muhammad Faiz Jamaluddin. (presiden BADIB "11). 



Khamis, 14 April 2011

Temanku tersayang


salam.
awak. saya mintak maaf sangat-sangat
oke. saya tak x care awak.
saya x peduli awak. 
saya jahat kan
tak layak jadi kawan awak kan,
awak, awak tahu?
saya rindu awak
saya cari-cari awak setiap kali saya datang sekolah
tapi awak takder
setiap kali tu lah saya nak nangis awak tahu.
saya tak pernah cerita ni pada kawan-kawan saya
saya rindu gelak sama-sama dengan awak
saya rindu tekeh kepala awak,
saya rindu buli Syamil sama-sama dengan awak
saya rindu AWAK!

awak. series ni, saya mintak maaf 
oke. fine, saya tengah nangis.
saya jahat sangat kan
awak. 
walaupun saya  jahat,
saya rindu kawan yang baik macam awak
awak baikk sangat tahu?
komik awak saya tak pulang lagi
kerusi kat sebelah saya kat kantin kosong wak..
saya rindu ushar "kedai merah depan maybank" dengan awak
cowboy menanti kita lahh=p
sekarang ni, Syamil pulak buli aku tahu?
~segalanya buat saya tersenyum sendiri.

tadi saya nak posting semua ni kat fb,
tapi saya sempat fikir.
awak nak baca ke status kawan macam saya ni kann
bila saya posting kat sini saya rasa may be xder perubahan pun
saya tak tahu nak cerita kat sapa.
saya rindu awak AMIRA. maaf kan saya

saya kenal awak kerana Allah
Allah, tolong jaga mira baik-baik
saya sayang sangat kat dia
Allah, Mira tu kawan saya yang baikkk sangat
tolong bagi dia kebahagian boleh?
saya merayu . 
Allah, mira tu ada masalah
saya dah cuba untuk jadi "kawan yg baik" untuk dia
tapi.. oke. saya tak layak
Allah. engkau yang paling layak jadi pendamping dia.
Tolong selesaikan masalah mira ye?
cakap kat dia, saya rindu sangat kat dia.
Allah, kuatkanlah mira, rahmati dia
aku bersahabat dengannya keranaMu=)

teman tersayang,
ketahuilah .
aku bersahabat denganmu atas dasar Allah
maka, bukan mesej hari-hari menjadi pengikat
bukan tanya kabar hari-hari menjadi penguat
bukan jumpa hari-hari menjadi tanda sayang antara kita
tapi ketahuilah temanku .
doa seorang sahabat itulah tanda ukhwah kita sentiasa dijaga olehNya.
dinaungi redhaNya. dilimpahi hidayahNya..

maafkan aku teman., aku tak sempurna seperti yang engkau mahu.


Isnin, 11 April 2011

Jom Join Bloglist Budak Chomot

salam . aku dah lama x join benda-benda cenggini
kira lepas gian lah ni =p kredit to Linda Comel tq banyak tau (kita sama umor) 
ok atas kerajinan dan mood aku pada Puan Chomot (puan??) aku pun join.
puan comot tu kan. pndai gila buat ayat sedih =p
ok sni join lahh



aku x pandai tag orang. maaf.
aku tag Wafi (sebab dia sama usrah dengan aku)
aku tag Jija (sebab dia rajen update)
aku tag semua yang ushar belog aku. 
boleh kan? boleh kan? 
(buat muka simpati) 


Ahad, 10 April 2011

Sejarah Itu Sejarah

assalamualaikum
(awat pelik mat title aku rini) hapape lah layann
alhamdulillah. aku hidup lagi hari ni. sempurna lagi anggota badan. 
wah! lama tak update. (lama ke?)
blog usang sapa nak layan kann? =p 

aku nak cerita pasal satu benda (padahal tengah fikir tajuk ni )

okeh. aku nak cerita pasal sejarah . 
sejarah. ada 7huruf kat situ. ape yang ada kat situ ehh?
woi! aku bukan nak citer pasal sejarah macam dalam kelas tu.
tamadun mesopotamia, blah2 tu. (x semangat aku sejarah f4 nii)
aku nak cuit sikit tentang sejarah aku, sejarah kamu, sejarah KITA, =P


nak cakap kat sini. sejarah tu ..
banyak mengajar kita kan
banyak mempengaruhi kita kan
banyak bagi kita kesan dan paling penting
banyak MENGUBAH kita.

macam-macam sejarah yang dah berlaku dalam hidup kita
dari kecik-kecik sampai sekarang.
pernah tak korang rasa nak "membaiki" semula sejarah tu?
korang tau tak dah telan ikan patin tak boleh lah keluarkan semula .
sejarah tu mahal. so sila cuba selalu untuk
cipta sejarah yang akn meninggalkan sejarah terbaik dalam hidup korang.
oleh itu : pesanan pihak penaja
JANGAN BENCI SUBJEK SEJARAH. =p (tiba =.=)
caucincau! salam.