Ahad, 10 April 2011

Sejarah Itu Sejarah

assalamualaikum
(awat pelik mat title aku rini) hapape lah layann
alhamdulillah. aku hidup lagi hari ni. sempurna lagi anggota badan. 
wah! lama tak update. (lama ke?)
blog usang sapa nak layan kann? =p 

aku nak cerita pasal satu benda (padahal tengah fikir tajuk ni )

okeh. aku nak cerita pasal sejarah . 
sejarah. ada 7huruf kat situ. ape yang ada kat situ ehh?
woi! aku bukan nak citer pasal sejarah macam dalam kelas tu.
tamadun mesopotamia, blah2 tu. (x semangat aku sejarah f4 nii)
aku nak cuit sikit tentang sejarah aku, sejarah kamu, sejarah KITA, =P


nak cakap kat sini. sejarah tu ..
banyak mengajar kita kan
banyak mempengaruhi kita kan
banyak bagi kita kesan dan paling penting
banyak MENGUBAH kita.

macam-macam sejarah yang dah berlaku dalam hidup kita
dari kecik-kecik sampai sekarang.
pernah tak korang rasa nak "membaiki" semula sejarah tu?
korang tau tak dah telan ikan patin tak boleh lah keluarkan semula .
sejarah tu mahal. so sila cuba selalu untuk
cipta sejarah yang akn meninggalkan sejarah terbaik dalam hidup korang.
oleh itu : pesanan pihak penaja
JANGAN BENCI SUBJEK SEJARAH. =p (tiba =.=)
caucincau! salam.

1 ulasan:

  1. meh la join..
    http://bungakubakawali.blogspot.com/2011/04/blog-untuk-dikomen.html

    BalasPadam

kumen2