Isnin, 8 Februari 2010

~ujian itu sebahagian kehidupan~

Bismillah..fuh..susoh bebenor nk posting skunk nih..
mcm2 lar nk dekat masisupa nih..sukan ler ilmiah lar..
urm..tp skunk aku da bejayer posting..bersyukur la yer..
citer pasl kehidupan..macam mcam kan...
kekadang kiter epy..kekadang sedih..kekadang ketawa..kekadang nangis..
kekadang kat atas kekdang kat bawah..
dan macam macam lagi lar..sebab aper ader sumer nih??

cumer 1 sebab..Allah bagi kiter kehidupan yang terlalu indah...
cantik sangat kalaau kiter perhati balik sumer yang Die da susun..
bermula dari kiter lahir..sampai skunk..macam aku..
aku sendiri x terfikir aku boleh ader kt sma-alkhairiah waktu aku 
sekolah rendah dulu..taapi skunk da 3 tahun aku kt cni..
tahun depan?? sumer Dia da rancang..kiter just lalui..

memang la..x sumer yang kiter nak kiter akan dapat kan??
kekadang sampai kiter nangis..sampai kiter x dapat terima..
tapi sumer tu takdir..macam maner hebat seorag manusia..
hidup mati die tetap Allah yang pegang..
dalam kiter hadapi ujian nih..macam macam kiter raser kan..

kadang kadang kiter kuat..n semestinyer ader maser kiter lemah..
tapi percayer la..Dia tetap daer bersama kiter..
ujian 2 tanda Dia sayang kat kiter..Dia nk hilangkan dosa-dosa kiter..
dan..ingat lagi x..layukallifullahhunafsanillausa'ha..Allah tu lagi taw..
dia punyer rancangan yang terbaik..jatuh sedalam maner pon kiter..
Allah taw itu yang terbaik buat kiter dan Dia taw aper hikmah disebaliknyer..

kadang kadang time kiter kecewa, terkilan n sedih je kiter ingat kt Allah..
time kiter happy..susa sangat nk ingat Dia..tapi dia baik kan...
Dia x marah pon kt kiter..sebaliknyer Die sayang kt kiter..jager kiter..
dalam kiter sedih..fikir balek..adakah aper yang kiter nk kiter perlukan??
adakah itu yang kiter mahukan sangat??untuk aper??
kadang kadang niat kiter tu..salah..kiter buat sesuatu untuk aper..
fikir balik..sesungguhnyer pengetahuan Dia tu memang x terbatas..
Dia tahu aper yang kiter sembunyikan..Dia faham aper yang kiter rase..

a talk is easy kan..aku pun pernah dapat ujian..
aku sendiri akui hidup x kan chantek tanpa ujian..
bersyukur n berserah la padanya..
ujian itu sementara..kebahagian itulah yang kekal buat selamanya..
mintak diri..time out!!
~live well or live hell, i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2