Jumaat, 19 Februari 2010

~bizi n letih~

bismillah..urm skrg nih boley tahan lar...cuti2 boley landing on da bed..
but..landing on da bad lar..sabo jer la..semalam best jugak..
kat lanchang...ader kempen jom sertai pas..bagi bagi belon kt pasar malm..
gambanyer nanti la kot update..lazy n bizi giler ar..
semalam gak jumper kawan lamer..huh..knal mak aku skali upernyer..lalalala
tadi bukak inbox..ader ex-kawan at primary school..kabo nk wat perjumpaan alumni lar..







kekadang bizi nih best gak kan..kiter cumer pkir 
kite nk settlekan masaln n tanggungjawab kiter..
so..secara langsung da not important trash out first..(mentang2 balek dari 2syen bi..)
bizi bizi bizi..kekadang 1 tekanan jugak kan..rase frust giler,,
sumer mende kne settlekan..benci gak an..tapi satu jer kner ingat..
kiter x perlu bizikan diri kite if da buzy we not need..
lain lar kalau mende tu memang tanggungjawab kiter,,amanah yang benar-benar amanh..
coz kalau itu x perlu ,,kiter akan frust..akan raser terbeban...
memang berbeza sangat dengan kiter buat somethings yang memang amanh kiter..

ader satu kes..yang sampai tahap kiter tertekan biler x dpat amanh 2.
pekehal??tanyer balik diri kiter sendiri..layak ker kiter..siaper kiter nk sumer 2,,
kan lagi banyak orang yang layak...fikir dan fikir lah..
cari disadvantage dari amanh yang kiter nk sangt tu..
banyak giler kan..ntah lar..aku pon kekadang raser cam kalah..
memang la tu fitrah tapi jangan jadikan fitnah rite??

ok2..aper yang penting yakin dan yakin lah..
He plan da best..His plan da best..who are us to determine at all??
kan Dia da taw..maner baek ..maner buruk..so x perlu kiter kaji naper..
x perlu kiter pertikaikan sumer tu..x perlu dan memang x perlu..
da best khalifah who are always feel He with them..
mungkin ader yang tersurat dan tersirat..sumer tu Dia da taw kan..
kiter yang dhaif lagi jahil ni jer selalu melampau-lampau..
aper yang kiter nak sumer kiter mesti dapat..sumer mesti dalam tangan..
biler x dapat kiter wat per..marah..kecewa..sedey..mengeluh n watever..
x pkir ker..kiter nk Dia tunaikan permintaan kite,
tapi kiter selalu ingkar aper yang Dia suruh kiter wat kan...

entah la..aku cuma boleh kuat klau aku ader Dia..Dia sorang jer..
Dia jer yang boley pujuk aku dan sedarkan aku..
but its da truth..only with Him i can be my self..my strong come..
huh..akhirnye..sedar x sedar aku da epi balik..da dapat luper kan sumer tu..
tengs You..tengs pc..n tengs keyboard..you solve my prob  lalalala
korang perasan somethings x??huhuhu..4get it..
keyh..gonna go..
~live well or live hell, i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2