Khamis, 18 Februari 2010

~seorang pemimpin~

bismillah..susa nk posting..
waktu sign in aku terbacer artikel nih..
aku bacer kat satu blog yang aku follow..

PRESIDEN PAS TERJUN LAUT SELAMATKAN MANGSA LEMAS

Saya dapat berita dari Trengganu, hari Ahad yang lalu 14 Februari, Presiden PAS bersama anak-anaknya terjun laut selamatkan mangsa yang hampir lemas di laut ketika mandi di Pantai Rusila. Orang ramai terkejut besar dengan keberanian dan ketangkasan Tuan Guru Presiden yang mendahului orang lain dalam usaha menyelamatkan mangsa. Pada hal ramai anak-anak muda yang berada di situ.

Usia 63 tahun tidak menghalang Datuk Presiden bertindak pantas terjun dan berenang menyelamatkan mansgsa. Inilah sikap pemimpin yang sebenar, sayangnya pada rakyat mengatasi keselamatan nyawanya sendiri. Pada hak Datuk Presiden boleh menjerit mengarahkan anak buahnya menyelamatkan mangsa, tetapi beliau tidak berbuat demikian, beliau sanggup mempetaruhkan nyawa demi nyawa orang lain. Sikap inilah yang wajar dicontohi oleh pemimpin-pemimpin yang lain.

Kalau inilah sifatnya pemimpin, beliau sangat layak menerajui kepimpinan negara yang dikuasai oleh pemimpin yang rakus dan mementingkan diri dan kroni dari kepentingan rakyat jelata.

itz not easy..lagi2 org macam dye..
nk banding kan dengan kiter??
lu pkir la sendri!!
keyh..out
~live well or live hell,i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2