Jumaat, 17 Februari 2012

Leader

Dengan Nama Dia yang terlalu banyak memberi peluang untuk saya menitip rasa.Kali ini entry ini akan menggunakan saya menggantikan aku. (untuk entri-entri seterusnya wallahua'lam). Entri kali ini agak membosankan kerana ia tentang saya. Kalau awak rasa tak nak baca, saya pun tak nak paksa kerana mood hitler saya tak berada di puncak lagi.

Disini saya ingin menarikan jari untuk ditujukan kepada orang-orang yang berada di bawah saya. Maksud saya orang-orang yang pernah, sedang dan akan dipimpin oleh saya.

Awak, saya nak cakap sikit ni (kalau panjang awak jangan marah sebab macam awak tahu, saya memang suka membebel) Awak, saya ni kan, boleh kata orang atas awak lah kan. Saya agak janggal bila orang panggil saya "the ketua", awak nak tahu kenapa? Sebab saya bukan yang terbaik antara kita semua. Awak, boleh tak saya nak mintak awak buat skuba di dasar hati saya? dan tengok karangan laut suka duka di lubuk kecil ini?

Saya sedar saya penuh celoreng yang bewarna warni pada diri. Jika ada ditawar peluang untuk memilih, diri ini akan kebelakang mengundur. Namun sakitnya dihiris jika yang perlu dipimpin terlonglai kaku tanpa mesin pemikir. Jadi saya redha. Saya redha dengan harapan awak jugak redha.

Saya tak pernah mengimpikan untuk berada di tempat penuh ngilu dan payau ini. Namun saya cuba untuk mengindahkan tempat ini dengan sedikit haruman one drop. Sesekali kan awak, kistal mahal jernih saya mencurah juga daripada tubir mata. Saya cuba juga beri alasan kononnya, mata saya memang bermasalah, atau pasir memang ada di mana-mana, saya kata saya kuat untuk semua ni, namun hakikatnya hanya Dia sahaja yang tahu. Saya juga biasa-biasa je awak. Saya bukan batman, supersaiya atau adiwira yang sentiasa megah berdiri untuk melindungi.

Saya ini cuma insan yang sudah dikunfayakunkan untuk jadi pemikir gerak kerja kita. Jadi saya memang banyak mengarah awak, membebel kat telinga awak, marah awak dan kadang-kadang membuli dan menyindir awak. Saya tak nafi tu. Saya memang macam tu. Ulang sekali lagi, saya memang macam tu. Saya tahu, saya banyakk sangat buat awak terasa. Sory awak. Kat sini saya nak awak tahu, jelas dan faham inferens nya saya bertindak macam ni. SEBAB SAYA NAK YANG TERBAIK UNTUK KITA :)

Awak janganlah rasa saya ni ketua, awak tak boleh rapat dengan saya. jangan lah. Saya taknak jadi orang di atas awak, tapi saya nak jadi orang di sebelah awak. Boleh tak? Boleh lah.. Ye awak, saya tahu, saya mengaku, kadang-kadang saya buat silap. Saya salah, tapi saya mintak sangat, satu je daripada awak, TOLONG TEGUR kalau saya terover atau terkurang.

Awak, akhir sekali saya nak awak tahu satu je. SAYA TAK KUAT BILA SAYA SEORANG, saya perlukan awak!sangat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2