Langkau ke kandungan utama

Hacked

Assalamualaikum. Kaifahaluk? Alhamdulillah..
Mood aku membara untuk entry ni. Ya, bebarapa hari yang lalu blog aku yang comel dan cute  ni kena hacked. Fine blog cikai kena hacked siapa tak bangga =.='

Oke. Aku agak terharu  tersentak bila aku type kat bar ilive4well.blogspot keluar gambar naruto dan hinata tengah date.Ye aku tipu. keluar gambar seram kot. Aku dengan pantas lantas dan tuntasnya terus tekan x tanpa baca apa-apa. Aku tak suka oke orang suruh aku tengok gambar hantu-hantu ni. Aku ingat gamba hantu sebab muzik dia boleh tahan. =.= Tambahan pula,aku yakin aku salah taip url.

Selepas itu, aku cuba buka semula. Alangkah tertariknya hamba bila melihat benda yang sama. Nak tak nak aku pun tutup muzik dan baca, (i takda mood oke nak baca dalam keadaan seram-seram) akubukanpenakutjangansalahfaham.

klik gamba untuk baca greeting yang bajet comel
Selepas baca, agak tertekan sedikit. Barulah aku tau aku sayang jugak blog underground ni. aku mintak pandangan seorang senior yang minat-benda-alah ni, Dia cakap contact la dorang jangan guna facebook sendiri. Tak tau lagi hacker ni putih ke hitam.

Dipendekkan cerita, setelah kura-kura menang lumba lari,  aku chat dengan hacker terhebat tu, then aku buat ayat sedih yang aku kecewa blog aku jadi cmni blablabla. (Ayat ni datang secara semulajadi, takboleh nak buat apa-apa ) ;p Pastu aku log out sebab merajuk. XD Ni kalau masuk baca puisi ni boleh menang kot :p Oke aku log out sebab dah maghrib. Lepas solat aku log in, terpapar dengan cerahnya kat profil aku.

klik gamba utk ketahui lebih lanjut XD
Terror tak aku merampas kembali hak aku? :p Actually, facebook tu bukan facebook aku XD.

Oke pada mereka yang dah pernah kena hacked jadikan pengajaran, Yang belum jadikan pengajaran jugak. Bukan semua perkara kita boleh expert. Nama pun manusia, ada bidang kita expert, ada bidang kita slow. Dan Dia kasi kita semua tu atas pelbagai hikmah. Bak kata sinetron syukuri apa yang ada~ Kita PERLU orang lain untuk EXPERT kan perkara kita tak pandai , dan kita juga perlu EXPERTkan orang lain perkara yang kita pandai. yes~ That is. SHARE. sumpahakutakyakinlangsungdenganbahasainggerisaku. lalala~

Saling bergantung. Macam anak burung dalam nest, asyik tunggu mak dia bagi twisties,. Tapi kalau mak dia kasi cacing dia cakap "i selera western, u pergi cari hotdog lah" The End.

p/s : tqvm kepada insan yang berbudi luhur mengehack blogku. atas niat baikmu, kami bersama mendapat pengajaran dan pembelajaran yang sungguh berkesan. Maaf atas penggunaan kosakata yang taksesuai atau takdisenangi. 

Ulasan

  1. carefull bila kamu log in kat mana2 k.. tengok address bar betul2 sebelum log in..jgn login kt wat lain..hacker akan gunakan byk cara, phishing, rat , keylogger apa semua tu..cuai sikit memang terkena..adam tahu sebab adam pun belajr jugak..gigahacker ni pun antara hcker terkenal..beruntung jika mereka bagi blik..setengah tu diorg x bg dah..

    Contoh yg adam buat la : http://theonlysahaja.blogspot.com

    BalasPadam
  2. aisha : alhmdulillah. mmg sgt prlu bersyukur. awk pun hti tau =)

    adam ; tengs a lot.kau pun hacker? dasyat dunia ni. makin ramai hacker :X

    BalasPadam
  3. wow , kalao pnaz tak tau la huhu T_T

    BalasPadam
  4. thnks sbb tnggal jejak kt my blog. but ur blog kenapa xde site untuk tinggal jejak.. btw sal hacker tuh, agak menakutkan sebab bila diorg da tau our password, rs cm mnde lain pon x slmt. fb email n so on :)

    BalasPadam
  5. antara faktor blog kne hack adalah sebab selalu on9 kat CC.....

    BalasPadam
  6. pinaz : ada hikmah inshaAllah :)

    fahmie : eh ada kot shoutbox, kat pensel comel 3 beradik tepi kanan ni. memg menakutkan ;p

    tunas : dulu2 je aku rajen update blog kt cc. sekarg tk dah. dulu x kena sekarag kenaa? :p

    BalasPadam

Catat Ulasan

kumen2

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan