Isnin, 26 September 2011

Bahasa Melayu

Bismillah. Assalamualaikum semua . waras ngak?
  • Pada seminar sma, aku tertarik dengan kata-kata sorang penceramah
  • Bahasa melayu ni makin hari makin pupus
  • Makin ringkas dan ringkas. makin hancur
  • Sedih kan? tolong la sedih
  • Generasi akan datang entah macam mana
  • Entah guna bahasa isyarat je
  • Aku sokong 200 peratus
  • Kalau dalam mesej tu, subahanallah
  • Apa sengih-sengih? buat kantoi je kan korang pengamal setia bahasa paling ringkas? :p
  • ni aku nak menyeru ni

Kita ubah nak tak? Tak dapat semua, kita ubah mana yang mampu, paling kurang buang la slank "w" kat belakang tu, tak pun, dalam blog kita tulis la guna bahasa melayu formal. Dengan kata lain, tak guna tahap maksimum. a.k.a kau sorang je yang paham .
  • Sayang la wey, bahasa kita ni pernah jadi lingua franca kan
  • tak kan kita nak jadi antara punca bahasa melayu hilang
  • kalau bukan kita yang nak jaga benda alah ni
  • siapa lagi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2