Langkau ke kandungan utama

Buat teman seperjuangan

salam for all
kutitipkan rasa melaui medium ini buatmu teman-teman

aku ini teman biasa. teman yang tak pernah sempurna buat kamu semua
kalau kamu mengharap aku memberi satu keuntungan kepadamu
atau aku memberi satu kelebihan buatmu
maaf, aku tak dapat menerimanya
kerana , aku bersahabat denganmu keranaNya
Dia menyeruku supaya sama-sama mengambil berat, sama-sama menyayangi
Dia tak suka kalau kita bermusuhan kan
aku ini tak pernahnya lepas daripada kesilapan. 
dan aku mengharap kamu, sebagai penegurku, pendokongku

teman, aku perlu sangat teguran kamu
aku tak kisah bagaimana teruk sekali gambaran diriku padamu
kerana itulah aku yang sebenar
dan aku merayu, TEGURLAH AKU JIKA AKU SALAH, 
jika aku terlepas dari sistem bertuhan walau seketika
kerana aku tak bisa hidup tanpa teguran
aku tak selesa bernafas dalam keluhan diam-diam kamu
aku butuh teguran 
aku perlu pendokong

aku tahu, kamu tahu , kita tahu
kita masing-masing punya kelebihan dan kekurangan
aku mengharap ukhwah ini tak hilang Di sana
moga aku dapat bersaksi di sana
kamu semua sahabatku yang sering mendorongku, menegurku jika aku "hilang"
aku SANGAT BERHARAP.
kamu semua begitu juga.

kita bersahabat kalau tak keranaNya
kita sudah lama dalam zulumat.
hidup penuh kepura-puraan
aku tahu, kamu tahu,. kita tahu
kita tak mahu bukan?

teman. andai aku pergi, aku harap
kamu memaafkan aku, ..SELAMANYA..
relakan aku menjadi memori hidupmu
halalkan segalanya , aku sayang kamu semua
aku mohon, JAGALAH UMMAH INI.
Tuhan, andai tulisan aku ini sedikit terpesong niatnya
ampunkan aku Tuhan, aku tak bisa menjadi dia
aku ingin sekali menghirup cintaMu, dan syahid di situ
aku berjuang untukMu tuhan., aku ini kerdil. terlalu kerdil

Tuhan, andai diri ini pergi dahulu dari mereka. 
izinkan aku menitip harapan di sini
Ghaffur, kau kuatkan ukhwah mereka 
jauhkan mereka dari hasad dan syakwasangka
mereka lah harapan ummah
jauhkan hati-hati mereka dari cinta dunia
jagalah mereka sebaiknya
jangan benarkan mereka terlepas dari cintaMu, Aziz
Hanya engkau tempatku berserah,, SEGALANYA. 



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan