Sabtu, 1 Mei 2010

senja itu

bismillah..
aku baru balek dari temerloh..jam menunjukkan lebih kurang 7 lebih..kedengaran sayup2 azan dari radio ikim..aku pandang tepi2 jalan.inilah suasananye..


waktu senja nih la belambak-lambak orang nk pi pasar

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
waktu ni jugak bapak2 nk bawk anak2 pi jln2
waktu nih la belambak-lambak budak2 tgok ntv7
waktu nih budak2 mude bersorak2 kt cc
waktu nih perlawanan futsall masih blom habes..
waktu nih org sibuk berkemas nk tutup kedai..
waktu nih la ramai lagi yg tgh makan kt restoran2..


macam2 keadaan berlaku dlam satu waktu..adkh ini yg dinama kan kejaiban di dunia yg ke 8??waktu aku kecik2 dulu ibu slalu ckap." da maghrib!! pegi mandi..klu x syaitan ikut!!" aku pon berlari-lari la pegi mandi..aku tengok keadaan sekarang..sian betol..waktu maghrib bukan lagi satu waktu yg dihormati..malah boleh dikatakan lebih kurang sma shja dengan waktu petang..ini la dikata kan akhir zaman kan..generasi2 islam dilalaikan dengan pelbagai hiburan..knpa buat rncangn kartoon waktu maghrib?? kanak2 x yah solat?? bukanke kanak2 yg perlu diajar dri kecik2..nanti da besa susah.bru terkial-kial nk mengadap buku bacaan dlm solat versi bm..siapa yg salah? mcm kt kelantan, kerajaan negri arahkan semua kedai2 ditutup bila tiba maghrib?? so, susah sgt ker ha? sume tutup kedai n pegi solat..bengkrap ker??aku nih mungkin boleh menekan keyboard laptop jer..aku pon sedih jugak tgok keadaan skrg..smpai bila la kan??sume 2 terletak pada diri masing2..terbaru aku tgok video kt fb, ade beberapa budak sial( panggilan selayaknye) dorg hina cara kita solat..buat maen2..video tuh org indon pelakonnye..buat dlam gereja..hapela nk jadi..aku nk jer pelmpang sorg2..kasi  3 das peluru meshingun..huh..kurang hajar btol..manusia yg sengal cm aku pon benci, macammner dgn yg menyuruh melakukan solat itu sendri? nauzubillahiminzalik!!astagfirullah..


dan lewat senja jugak kami meraikan birthday ayah! 1 mei..sengih je ayah..huaa..ayh ckp.. "befday ayah lebih special dari sultan, klu sultan cuti stu negeri or satu negara jer, tp befday ayah satu dunia cuti!" urm?? betol jugakkan? hepi befday ayh!! may Allah bless u 4eva!u r da best father in my world!



~live well, or live hell, i choose!~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2