Khamis, 20 Mei 2010

mamai lar

bismillah..jam menunjukkan lagi sploh minit nk pukol dua pagi..huarghh..ngantok nyer..tp pkir2 aku susoh nk posting lpas nih, so aku tackle je la pluang yg ader ni (sedang menipu
.sok peksa nahu....subjek bouth yg paling susoh nk score..buat knduri klu dpt a ( ni majaz je)..nk posting hape yer?? bukan kekeringan idea,,keknyer terlalu byk..balqis soh aku post pasal guru..erm..buat sajak??hahaha..sjak penuh syhdu dlm  mimpi je lar tgh2 mlm nih..tp aku nk jugak sentuh pasal guru ni sikit.


pikir-pikir dalam keadaan separa sedar ni mesti byk silap(mintak maaf awal)..aku mule knal abc dan d beserta e waktu lima tahun..mualimah yg ajar aku sebut f..waktu 2 aku x pndai agi sebut r..(cm best jer jd budak kecik) abg aku dgn bangga nyer riak serta penuh perasaan mnunjukkan dia dah pndai mmbaca dgn lncar (pdhal menipu lebih) aku pon tertunduk lesu..lalu bertekad (aku kna celen amin)..ayt garamatis ke nih??(mamai)..


lpas balik pasti aku trus bukak buku(semngat) tunjuk dekat ibu..bu..ni huruf g!!pastu bngga kna puji..yayay..(ntoh hape2) mcm 2 la hari2 yg aku lalui sbagai seorg budak pendek aka kecik aka pane aka sengal..tp..ibu ttap stay puji dan tros puji..smpai umor aku mningkat 6 tahun, alhmdulillah aku boleh ckp kt ibu "bu..ni gamba kuda"(kuang3)..boka je la..sebnanyer aku bdak pemlas..ibu aku puas 'membukakkn' buku utk aku..ha3..tima kaseh yer ibu,,.


sbnanyer guru pertama aku adalh ibu aku sndri..dia yg ajar aku mcmmner nk pakai bju, kasut, cuci apa yg ptut dcuci dan mcm2 lgi..cuba bygkan ibu aku x ajar..blom pasti lagi aku dpt posting dlm keadaan mamai cm ni (???) .. guru aku waktu drjh 1..cikgu nawal..wa..cikgu pkai tudong labuh suka senyum, muka mcm kwn mak aku (kembar x siam).. aku pon x tau lar..aku lma x jumpa cikgu nawal..waa...rindunya..nk sgt jumpa cikgu yg ajar aku mmbaca jawi dgn lncar..may Allah bless you cikgu..


knapa aku byk sgt mrepek hari nih?? apa kaitan x cukup tdo dgn mrepek?? kongklusinya,, cukupkan merepek anda supaya x tido...aku paling ingat sekali smpai skarang dkat Cikgu Mohamad, ngaja bm waktu drjh6..aku pane skjap bila dia sebut "KITA YANG LETAK HARGA DIRI KITA" ..mula2 tu buat bodoh jer..sebab mmg line aku berborak waktu cikgu  bg ceramah bestnya..mungkin jugak aku nyer tisu dlm otak lmbt send impulsenye ke otak kesyanganku ini..tp lpas2 tu aku fikir..yeah..akhirnya..tu lah satu2 nyer kata2 dari cikgu2 aku kt sekolah rendah yg berjaya aku simpan smpai skrg...haha..tima kaseh cikgu..jasamu dkenang


untuk mengelakkan aku byk lgi merepek..aku nk mmberhentikan "kekanyoan" aku..slamat hari guru kpada semua ibu n ayah aku..(ngeh3) ..special 4 sume cikgu2 aku walau di mna anda berada..(cehh)..SAYA SAYANG CIKGU!!.cukup! exam mode.




~live well or live hell, i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2