Isnin, 10 Mei 2010

ibu~



  bismillah.. 

│▒│/▒/

│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│

┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒┌┘
└┐▒▒▒▒┌

2 hari lepas HAri Ibu..knape ade Hari Ibu? adkah sebab semata-mata nk maraikan sgale jasa beliau..mksudnye lepas tmatnye Hari Ibu selama 1 hari tuh trus x menghargai jasa ibu? so..bukan setiap kali Hari Ibu je Hari IBu..tp tiap2 hari adalh hari ibu..hargai ibu bukan cuma waktu Hari Ibu tiba, tapi stiap hari dan stiap detik slagi ibu ade bersama ngn kita.

tadi kat skulah Datin sibuk gak cita pasal ibu. dia kaitkan dengan masalh yg plaja2 buat kt skulah. aku x denga sangat sebab dok blakang sekali, dok pulok kt sblah member.. last2 x denga lalu mende Datin ckap..aku denga member je ckap..pengawas lain pndang slake jer..skema btol...aku ade jugak denga sikit2 datin cakap..yg waktu die rasmikan je..wahaha..pastu kiteorg tepuk paling kuat. plancaran peti lporan la plak..ntah la..byk sgt masalh kot.ape puncenye? klu ayh aku die slalu ckp. sebab mnusia x ikot peraturan yg Allah dah sediakan.ye ke??betol la kot.

aku sbananye nk cite pasal ibu..tp x pndai agi nk buat ayt bunga2..nanti la aku blaja..sifu x jumpe lagi..last2 aku jumpe la lagu ni.lme da aku x dengar..

Aeman
Buatmu Ibu 

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu


kongklusianya..hargai ibu anda.
~live well, or live hell, i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2