Khamis, 22 April 2010

~utk cukupkan 4 posting~

bismillah..letih gak due tige hari nih..byk ngat bende nyer..


ade sorang budak.panggil die s. s ni baik je (macm aku) ngeh3..mencapub sket..ok2 smbung balek yer..s nih slah seorg daripda orang yg penah kawan dengan aku. ni bukan nk ngumpat..cume psal nk bg lesson jer.. bpe byk kali aku menyampuk kan? ok2..janji x nyampuk dah..


s ni nk kate skema x de la sgt.. die sorang je dlm kluarga die skulah kt skolah agme..itupon setelah teruk uminya mengerahkan tenage menghasutnya..dia x suka jugak la kire nye masuk skula agme nih..skunk nih die masih lagi stay kat skulah agme n sme form ngan aku..bukan nk cite biodata die lar.ni nk masuk point la nih.ok2..jeng jeng jeng..


memang da fitrah la kan..sebagai seorang remaje yg normal s nih ade la minat dekat sorang mamat kelas seblah kelas die.. kawan baek die, d mule2 cume syak jer..oleh sebab ilmu psiko + mantiq si d nih terlalu tinggi, make dye dengan muke poyo nyer pegi la psiko si s..dan ushe versi terjah si d ni pon perfect!! si s ni pun ngaku lar jugak..bile si d tau yang si s suke kat mamat yg senang dikenali sbgai w, die mule pegi ushar w  tadi.. rupe2 nyer w nih terlalu baek + alem sgt la orgnyer. tp d da knal lmer da dgn w..die penah betengkar dgn w waktu jumpe kt program skor 5a waktu drjah 6 dulu..


d nih mcm x bper nk percye sgt kat w nih..d penah ckp kt s entah entah w nih just a mask..hypo n belakon baek..pdahal dye la kepala klu buat mende x elok...tp si s nih tetap la jugak minaaaat sgt dekat w..smpai termimpi-mimpi..stiap ari citer pasal w..kirenyer tepuk sblah tgn la yer..sebab w x tau pun pasal s nih..d ni pulak amat la kesian dekt s..last2 die amek keputusan nk conncet dorang..x de la smpai kapel kot..just at least w kenal jugak s!! salahke? sebgai seorng kawan , d x snggup utk tgok kawan baek die  nangis kehmpaan..tp die tau jugak, kawan yg baek x kan bawak kawan yg die sayang ke lembah maksiat..tp bukan ke zina hati klu asyik teringat je..bukan ke zina mata klu asyik nk pandang jer.


d bukan x pernah tego s.. tapi s nih jenis skjap je insaf..die tgh cari identiti diri..d pun same..so d x boleh nk nasihatkan kawan dye lebih2..sebab takut nanti dye pun lebih kurang jer..d dalm kekusutan, s dalam keangauan, w pulak aman jer..huhuhuhu.. x ke cite lawak nih? x pela..cite nih masih dlakonkan di alm realiti..cuma wataknye tepkse dirhsiekan utk keselamtan..ngeh2.citer nih mungkin akn di smbung klu ianya sudah tamat..may be la nih cume salah satu chapter dlm hidup yg x tau bile akn berakhir....


.tp fikir2..ape yg kite akn rase klu kite ade kt tempat s? klu kt tempat d ? memang suke menyukai fitrah..bersyukurla klu kite ade rase tuh..hargai jgn benci perasaan tuh.. itu kurniaan Allah..cume.. perlu dipelihara n diguna kpada yg benar2 layak..siape kah yg paling layak selain yg mencipta persaan itu sendri? 


satu lagi lesson..kawan..kawan yg baek akn faham perasaan kawan die..kawan yg baek x kan sanggup tgok kawan die kehampaan..tp klu ke arh kemaksiatan? itu nmernye subahat..antre subahat @ jge hati kawan@ buat maksiat dgn redha Allah..mner yg akn kiter ptut pilih? fikirkan..kawan tu tetap ciptaan Allah kan?


ok2..hait2..kje folio 3 tan lagi menanti..smpai sini..
~live well or live hell, i choose!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kumen2