Langkau ke kandungan utama

~dewan dibakar lalu terbakar~

bismillah..cam x caye je kan..sekejap je bende nih berlaku..aku memang lmbat sikit dpt mklumat nih..walopon boleh dikatekan aku antra saksi melihat kereta polis berulang alik ke heriah.(saksi ke klu mcm tuh?)..x kesah la..tp kan pikir balik hush cm x caye je..first skali aku dengar kt toilet domino( atau lagi saintifik jamban kepunyaan domino)..aku tgh tunggu kawan aku melepaskan hajat..pstu denga budak form2 (name dirahsiekan ats keselamatan ) borak2..aku denga gak baka2 nih..aku lmbt sikit kot refleks..so buat toye je..smpai die ckp perktaan "nasai abis sume"..baru otak aku berjaye bangon dri lena yg pnjg..nasai? kelas ker? name org ker? atau nme planet yg bru dijumpai oleh para pengkaji?aku pndg budak yg tgh bercakap..eh..nih budak heriah la..aku denga lagi dye ckp" ramai saksi..sebab waktu tu badib ade program"..aku tanyer" heriah kne baka ker?" bodonye soklan..agak2 la..budak tu pon mcm serbe salah je angguk..aku tye lagi"biler" aku tgok muke dye mcm bg warning ehh die nih..byk tol soal nyer..aku sengih sbgai tnde menghargai responnye.."semalam, petang"..aku angguk je..takut la nk tanyer da..mcm aku wanted slama 8 bulan jer..

ari jumaat..petang..urm..aku ade gi skula..nk hntr barang ekspot kpd kakakku terchenta..on da way masuk ade la keta polis nk kua..ayh aku mcm kilang kabut nk pakai tali pinggang..skema betoi..tp x de la mcm tuh..aku boka je.ayahku x sesekema titi(kucengku)..ayah aku tyer jer" polis memang slalu kua masuk ke skula oak nih".jam.aku pndg keta polis tuh..fuiyooo..berkilat spotring die.ade can x aku cilok nih? hesh..x boleyh..ni polis punyer.."ntah x tau la pulok"....aku x tau lalu cite yg lebih gempar berlaku kt ats nuh..sebab waktu tu x ramai org lagi kot..da..abes cite aku jd antra saksi palsu kejadian tersebut..

esoknye..ade tuisyen kt domino..make belaku la peristiwa"toilet" atau lebih sopan jamban yg telah di typekan tadi..balek tuisyen aku dgn ringan kaki nyer pagila menziarahi cc..cc yg kurindu..pastu waktu surf tu la aku tau sume cite..kesian..lmbat bebenor..di bawah adelah link video dan gambar kejadian aneh tersebut..

nih video yg aku curik dari facebook..yg dirakam langsung diupload oleh antara saksi sebenar kebakaran..kalo x dpt pdn muke..sebab kne sing in kt facebook dulu kot..
http://www.facebook.com/video/video.php?v=105804112793112

gamba-gambanyer: turut ku save as dari facebook..ngeh3..aku hebat bab2 mencurik nih sebnanyer..


sian kat kusi..x buat salah pon..takziah kpada meja


antara serpihan yg mahal kalo dilelong di giant atau tesco


hah..nmpak pon heronye..sedang berkawat atau tahan hajat?

ini satu persoalanan..knape pentas yg lebih top dan glamer dri kantin..sian pentas..jasamu dikenang


ekon bilik media jugak ditarget..


dilarang merentas desa..ingat!!pesanan dari bomba dan pengakap



kate2 nih la yg antre di syaki menjadi pembakar semangat si pembakar..

punce?
banyak sgt aku dengar dariorang sumber yg sah atau haram..malas nk komen lebih2..tunggu pengesahan dari orang yg lebih tahu.

kesan?
-skula ku glamer 1 malaysia..yayay!!masuk tv, sinar ngn berite..
-budak yg kelas die kat dewan tuh x blaja ataupon kne tompang2..
-kpd dewan: jasamu dikenang!

moral value
-jgn ingat klas korang sentiasa selamat
-jauhi perbuatan baka membaka
-sesungguhnye pengkhianat adalah munafiq dan org munafiq dok nerake paling bwah!!
-klau marah jgn maen baka dewan, baka pondok jaga dulu!

okep..tamat la citernyer..sgale kekurangan aku mintak maaf..ape yg aku tau..aku sayang heriah..walopon da kner burn sumer skali..kpade pembaka(walopon x bacer) kamu da berdosa.kalau kamu x nk tuntut ilmu, jgn halang orang lain nk tuntut ilmu!!ok..times up!!
~live well, or live hell , i choose!~


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas