Langkau ke kandungan utama

Aku Juga Rindu

Semoganya Tuhan menjadi saksi 
Betapa kitalah insan yang tidak mahu lagi 
Mencari dan menjadi cinta sia-sia 

Semoganya Tuhan menjadi saksi 
Kita bertaruh hebat melawan rasa 
Supaya perjalanan panjang selepas ini tak ternoda 
Kerana kita sama-samanya mengerti 
Bukan waktunya lagi 

Semoganya Tuhan menjadi saksi 
Setiap bait dan lirih 
Tidak mahu menanggung dan menangguh lagi 
Kerana kali ini rasa yang datang 
Nyamannya nian, debarnya tak terucap 

Semoganya Tuhan menjadi saksi 
Aku juga rindu.

Semoganya Tuhan menjadi saksi
Dan menjaga kamu, doa-doamu dan perasaanmu baik-baik
Erat-erat, dekat dan selalu dalam dakapanNya 

Benar, aku juga rindu. 



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-gu...

Sila Ambek

salam3..hari ni aku bermurah hati nak kasi awards kat follower-follower tepi tu. aligato kepada semua..  ambek jangan x ambek! aku pun tak berapa nak percaya follower aku dah 200. aku buat blog bukan nak kumpul follower ramai-ramai. tapi kalau boleh aku nak kasi something yang may be boleh berguna kat diaorang.. hope my dream come true =p.. macam biasa la kan.. dah dapat awards tu kena la jawab soalan sikit-sikit kan.. 1) Kenapa anda perlu berblog? 2) Ucapan sikit untuk yang beri awards ni..?? =p 3) Pendapat korang tentang saudara-saudara kita kat Palestin?? okeh2 .. simple je kan.. kepada yang rasa-rasa nak folo sila-sila la amek awards dan jawab soalan tu.. pastu bagitau aku korang dah ambek dan jawab.(tinggal kan komen laa). nak tengok sikit,, =p wasalam.

Next Contest

contest baru untuk rakancontest baru untuk rakan bloggers di luar sana. rasanya contest ni amat mudah sekali. korang tak perlu karang ayat, tak perlu nak fikir-fikir sangat. apa yang korang perlu buat hanyalah… 1) LIKE facebook kami…di mana???  (di bahagian atas kanan blog nurulzcollection) atau layari facebook kami dengan klik logo di bawah ni  2) Nyatakan dari mana korang tahu mengenai contest ini … contoh: Saya tahu contest ni dari   http:// ilive4well.blogspot.com 3) Tinggalkan komen berserta url dan nama facebook korang di komen ruang komen pihak penganjur 4) Copy, paste semua content dlm ‘contest like..like’  dan sebarkan contest ini ke rakan-rakan bloggers korang yang lain. seramai yang mungkin tau. sebabnya… ada hadiah yang menanti untuk peserta yang namanya paling banyak disenaraikan sebagai referral.. Hadiah dan Pemenang?? Hadiahnya ialah…RM50.00  untuk mereka yang menjadi referral teringgi dalam mempromosikan con...