Langkau ke kandungan utama

~seorang dia~

bimillah..
dia toleh ke sana..melihat mereka hidup gembira..bebas..menghirup udara tnpa pernah tersekat,,tnpa merana sedikitpun..melihat dunia seluasnya..mereka x pernah bermasalah..x pernah terlihat sayu..sempurna sentiasa
dia toleh ke belakang..dunia gelapnya..masa lmpaunya..batinnya menjerit..merintih sayu..diakah itu?dia x pernah dilihat menangis..dia cuma punya Dia..apapun sebelum ini..huh..keluhan berat dilepaskan..adakah sama??dia juga x mengerti..dia x dpt menilai..

dia x sehebat mana..dia x punya apa..dia cuma punya drinya..adakah dia boneka..tersenyum ketawa hanya sementara..sedang hatinya diamuk pelbagai rasa..x siapa memahami..cuma Dia..dia x pernah minta difahami.dia sudah mengerti..dia bukanlah penulis..penuh idea penuh puitis.dia adalah dia.dicemuh dibenci disayang diumpat dilawan dikasihi dikenang ditegur dimarah dan apapun..dia tetap dia..

dia benci dunia gelapnya..dia rindukan dunia cerianya..dia penuh kelemahan..dia faham erti nasihat..tapi dia benci dengan keadaan dan persekitaran..dia benci mainan perasaannya..dia x mahu kalah..tetapi masa dan situasi terus menghambat..hati terus mndesak..itukah dia yg sebnar?tanpa topeng lagi??dia rindukan kasihNya..yang lebih meyakinkan..dia mengharap dekatNya..dia tahu dia mengerti..

dadanya sesak..hatinya sebak..matanya dirapati..dan akhirya terhasillah mutiara itu..x pernah diasai sekian lama..dia tersenyum dalam duka..dia x pernah begini..dia x pernh tewas seteruk ini..hati.mengapa hati..lumrah hidup..kadangkala diskiti..akal..mengapa akal..mengapa membenarkan..waraslah..kamu wanita hebat..wanita hebat x pernah kalah dengan perasaan..

dia ingin menjerit pada semua..dia adalah dia..x perlu ubah dirinya..kerana dia tahu apa yg terbaik buatnya..dia bencikan pengawasan..dia cuma mahukan kepercayaan..dia tetap dia..walau x sempurna..walau seburuk mana..dia adalah dia buat selamanya..dia kepunyaan dia..x perlukan org lain utk mengikat..x perlu orang lain utk mengawas..zalimkah dia ingin mendapat haknya

dia tahu..kadangkala dia silap..kadangkala dia perlukan teguran..tapi dia juga tahu..thap dan kadar yg diperlukan..mengapa kau terlalu hipokrit??mengapa perlu berlakon bagus??mengapa x jadi diri sediri??adakah itu adalah kau yg sebenar? bohong!!sehebat mana kau berlakon, dia x kan terpedaya..dia punya pegangan sendiri..

sedasyat manapun dia..dia tetap dia..dirinya kepunyaannya..siapa kamu untuk menghalang..bukan dia sombong..bukan dia rasa dia x buat salah..tpi dia mahukan sedikit kebebasan..x perlu dikongkong..x perlu jadi diri org laen..dia thu kamu terlalu sempurna..x pernah ada sebarang kecacatan.. x pernah!! kamu terlalu sempurna..x layak utk menegur dia..kerana dia bukan kamu,,dia bukan milikmu,,dia adalah dia.dia tahu kesempurnaanmulah yg membuatkan kamu menegur..kamu benci dgn apa yg dia buat.kamu jijik sekali..kamu sedih dan timbul rasa ingin menasiht..

itu baik..baik sangat..dan dia menerima..tapi adakah kamu sedar..dia merana..sakit sekali..dia tahu dia x sesempurna kamu..dia perlukan nasihat  dan teguran..tapi x semua yg kamu rasa benar benar juga bagi dia.. x semua yang kamu rasa baik baik juga bagi dia..sudahlah..dia x mahu teruskn..cukuplh sampai di sini.kerna kamu x pernah cuba untuk mengerti..kamu terlalu sempurna dan tidak layak utk memandang orang seperti dia..

dia tersenyum akhirnya..mengharap satu pancaran cahaya..semoga semua ini akan berakhir..dan ini lah penghujungnya..dia memohon tamatlah secepatnya..dia x mahu trus begini..dia mahu seperti orang lain.x pernah hipokrit..gembira di luar tnpa selindung di dalam juga..dia ingin sekali menghembus nafas ceria..nafas bahagia..tanpa sebarang gangguan..tanpa sebarang halangan..kerna dia percaya akan ada cintaNya..dia yakin dan terus menanti..

~live well, or live hell, i choose!~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan