Langkau ke kandungan utama

~at da last month~

bismillah.mungkin nih kot posting terakhir aku bulan nih..ntah mender2 bulan nih punyer posting..aku pon x bper bekenan.lalalalala..aku baru medeka ari khamis..yayay!!da abes pekse..khb ku ranap lagi!! result x kua agi tp mcm da tau jer khb tuh..khb gedik!!x suke khb!!khb gedik!! teras ok lagi..ert fobia betoi..byk tol songeh..pompuan la katekan.,kalau la boleh pilih aku gerenti x kan pilih ert punyerla..dri f1 x pena agi dpt a khb!!memang kite saling meng'anti' la khb!!


berderet-deret bulan nih punye takwim..takwim la sgt...tp memang betol pon..dri masisupa zon, biodiversiti, masisupa pusat..x suke tol dengar masisupa pusat..kner lenyek btol la zon 3 taon nih..sian3..klu menang pon sebab naseb!!macam bhas la..rezki jer boleh menang..memang memule da taw kompem K.O dengan ehsan..bile sebot usul diterima pane kejap..uik..seres la..rase nk cekik YDPT ckp kt die.bace balik semule.kaw x sehat ker??huaaaaaa..memang shot kejap..x percaya..x pecaye dan x pecaye..
giler btol lwn ehsan ri2..100% spontan! bapak lar..kiteorg nih da la sume muke baru..muke plak mcm batu jer.pane sesaje..bukan x besyukur..tp terlalu besyukur..x sangke tol..memang target k.o kaw kaw punyer..lantak la..janji da lepas..dengo-dengo pas nih f3 ader clas tmbhn plak..adoyai..pmr oh pmr..



ramai kawan aku tanyer,,wey lepas pmr kau nak blah ke x?? aku jawab..tengok rezki la..
blah? pindah? caw? out? paper la.aku sendiri pon x taw la..aku redha jer kat mner2 pon..kalau da ditetapkan gayang la mcm mner pon..takdir tetap takdir..boleh ubah dengan doa?? humm..x taw la


dulu waktu mule2 masok heriah memang x redha lalu..huh.ape class heriah??ape yg bestnyer??aper yg lebihnyer?aku tengok kakak aku tuh..beser2 jer..waktu lepas dapat result tuh ayah ngn ibu senyap jer..pastu biler da dapat tawaran ayah ajk aku bincang elok2..aku mser tuh nk melawan ker??aku pon x reti nk cakap aper..tapi yang pasti aku ingat lagi ayah cakap..umo mcm oak ni masih perlu perhatian..masih perlu bimbingan..agame tu penting..blaja la basic sikit2..pastu nk pegi maner pegi la..biler kite da ader agame kt mner2  pon kiter akn tetap jadi orang..dengan syarat kite amalkan..






aku pon dengan rela separuh pakse redha je la..sampai la 3 tahun kat sini.baru aku tau..memang rezki aku kat sini..memang aku perlu blaja agama..memang aku perlu bimbingan..sebab aku tengok kawan2 aku..hurm..macam2 gayer..malas ar aku beriye sangat nk cakap..sebab aku pon x perfect..tapi seres..aku sedih tengok dorang..aku bersyukur sampai ke limit nih..terima kasih Allah..


3 tahun aku kat sini..aper aku dapat??banyak!!apee yg aku rugi?? banyak jugak!! sorfina ader tanyer aku..''oak nk amek STAM x ??" hush..jaoh betoi org tue nih pkir..aku kate" tengok la rezki koy kt mner.."dan dye akan marah.."oak nih kner la ade matlamat"..aku ckp.".kalau da plan beriye, tapi x dapat capai ape yg kite plan tuh, ape kite akn rase..kaw ade jawapan..KECEWA!!." die diam..tapi aku ader bace satu buku..
orang yang paling bodoh adalah orang yang x berani menghadapi kegagalan..huiks?? perli aku ke??betol gak kan..last2 aku tutup mate dan senyum..no body care!!


semalam..pagi..kner la datang skolah kanpndang tangge..yes!!ari nih aku awal..dapat letak beg..aku naek tangge..nih la aktiviti yg nyate x berkesan utk kuruskan aku walaupon aku naek tangge ari2..maksudnye..jgn mudah pecaye kalau orang kate.."kurus koi gini kalau ari2"hasil kajian menunjukkan tidak!!lalalala..ntah mender2..on da way aku naek tangger..aku , aku teringat blog, lmer da aku x post..aku pndang tangger, jaoh lagi ker? aku teringat blog, mender la dorang tulis kt shout out??aku naek tangge..fuh letihnyer!! aku teringat kat blog..da baper posting aku buat utk bulan nih??tangge, blog, blog , tangger, tangge, tangge, tangge, blog, blog, blog, tangge..hahahaha ..dan akhirnye aku snmpai di kemuncak..kelas ku!!dan keputusannyer..aku kner posting tentang tangger!!

tangger nih la yang aku kner naek utk blaja..utk tuntut ilmu..utk jadi orang pndai..utk jumper kengkawan..utk laksanakan amanah sebagai seorang pelajar..utk jadi muslim yang baek..yang patuh kpd ibu bapa dan guru..tangge nih jugak aku naek dengan impian..dengan sejuta harapan..dengan sasaran..aku nk blaja kerana Allah..kerana Islam..kerana diri sendiri dan ibu ngn ayah..tangger..tangger..tangge..kalau nk dikira tangge yang aku naek sebanyak lebih kurang 10 anak tangge setiap 'set'..dan aku perlu naek 6 set..bape kali gande tuh..aku malas nk  bilang..tapi sume tuh tanggungjawab aku..aku kner berkorban..sekejap jer..ye la sekejap dari f1 aku sokmo kner dok kat kelas tinggi2..kelas yg kner naek tangger..abg aku nk sangat dok kt kelas ade tangge..tebalik la yer..tangge nih jugak jdi saksi aku pasang impian..aku tanam harapan..tangge nih jugak tetap jadi saksi setiap pencemaran..orang buat date..orang melepak..dan orang mengapal sekalipon..bape tahun da dia kt situ..setia menanti..huaa..sian la pulak kt tangge..






ok..aku da posting panjang..kire penutup untuk bulan nih..salam usaha, salam pengorbanan dan salam segala salam lar..aku nk maen farm ville..
~live well or live hell, i choose!~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas