Langkau ke kandungan utama

Setelah Tiga Tahun : Ini Jawapan Saya.

Bismillahirrahmanirahim

Dalam kesibukan mempelajari tapak dunia
Aku tekad isi dikit ruang ini 
Untuk menerokai satu cerita 
Antara aku dan dia

****
Dalam hening kelas yang sebenarnya 

Tidak membosankan tetapi rumit
Aku mengelak tersengguk lalu menscroll fon
Entah apa yang aku angankan
Buat aku meng google nama sendiri
Well aku tahu ini memalukan
Tetapi malu lagi kalau aku tertidur
Ternganga depan-depan Tanaka dan Chimura

Jadi aku jumpa ini

Tulisan tiga tahun lepas lamanya
Oleh sahabat sejimba sekolah menengah


Nadia (aku lupa ada h ke tak) Huda (nama ayah kau pun aku lupa azahari ke ada muhd ke)
yang nakal sangat,
Tetapi mudah dijadi tempat mendefinisi
Keindahan bersahabat

Sumpah baru perasan sori.
So ini jawapan saya
Selepas tiga tahun posting itu
dan selepas nak dekat sepuluh tahun kenal kau
dan setelah kau menyesal tulis semua ni pun haha
Aku tak kira. Naseb kau lah kawan dengan
minah kenangan hiks

****

Terima kasih sahabat
Kerana menerima aku ketika itu
Aku yang begini yang banyak sebenarnya
Cacat dan merba

Cerita kita bergaduh, berdebat, menyakat
Meluah perasaan
Aku tak menyesal cari pakcik jaga yang hilang
Menganjing singer yayayaa
Buat presentation yang gempakgempak
Dengan kau.
Aku cuma jadi
Boleh menunjukkan diri aku sendiri
Yang bukan depan semua aku mampu

Dah nak dekat sepuluh tahun pun lepas kenal kau
Aku harap aku tak kenal orang lain
Selain Nadia yang sangat taf
yang kuat semangat dan tak sembang lebat
Apa pun jalan yang kau pilih sekarang
Aku tahu kau sedang berusaha kuad

Nadia yang disayangi,
Maaf kerana mementingkan diri
Maaf aku lambat sedar
Kehadiranku sebegitu kesan 
Sebegitu utuh memori bersama
Sehebat itu cerita kita rupanya
Dan aku akan merindui 
Semua kisah kita

Tetapi hari ini
Kau buat aku menung lama sebenarnya 
Betapa kadang-kadang perkara kecil
yang pernah kita seronokkan bersama
dalam rupanya kesan pada diri ini dan kamu

Macam aku fikir aku dah boleh move on
Tapi boleh terketawa dan menangis dalam kelas
bila baca semula kenangan kita
Aku rindu kau beb.
I wish you were here.

****

Pesannya 
Ko jangan delete woi posting tu
Aku nak tunjuk kan anak cucu haha
Dengar lagu avril lavigne plis. 
Wish you were here. I love you.
****
Kenapa dekat yu aku takde orang macam kau,
Kalau tak takde la aku scroll google dalam kelas
Oke tak menginsafkan langsung haha




















#mukminahaqilah
#Berg
#2130

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan