Langkau ke kandungan utama

Memori

Bismillahhirrahmaniirahhim
Bulan Ramdan saya takda post. Belagak konon-konon tak sempat dengan muka slumber, dalam hati cakap "akulah manusia paling malas". Dont try this at home .
Aku memang rasa kot tahun ni Ramadan aku lagi TERUK daripada tahun lepas. Taknak lah ingat, nanti aku nangis menyesal 88 hari. Entah je tahun ni, mungkin sebab tahun lepas SMA, jadi perlu hati yang bersih untuk menghafal, tahun ni pulak SPM hati yang kejam dan keras sangat diperlukan untuk buat Addmath dan akaun. Oh anda, sila abaikan. Yang penting aku nak azam, aku taknak izinkan syaitan gelak-gelak kat aku takde perubahan lepas Ramadan, TIDAK SAMA SEKALI WAHAI HANTUHANTU BUNGKUS SEKALIAN. Sila rasa anda dalam mimpi jika mahu berbuat demikian.
So, awak awak yang tervisit sini, aku mahu share somethings.
Pertama, ini pasal kelas aku, kelas 5Bukhori, jadi, awak yang rasa awaklah orang yang pertama dislike kelas ini boleh pergi jauh jauh tanpa paksaan. Nanti aku cerita cerita ko tak iklas baca, Tak ke menambah dosa ko mencaci maki dalam hati? :P Abaikan kali ke 2
Kedua, untuk post ni, aku cuma mahu bagitau semua orang yang aku sayang kelas ni, SEBAB NI TAHUN LAST AKU kat SMA Al-Khairiah.
Ketiga, tiada idea. Maaf. Justeru, lihat sahajalah gamba-gamba insan-insan ohsem dalam kelas ini.
Arakian, gambar ini telah disnap pada Iftar 2.0 kami pada 14 Ogos yang lepas.


Oh. anda pasti menanti ayat saya untuk menerangkan siapa mereka? kan? Abaikan lagi
Baik , dengan hati yang suci mereka ini adalah, Majlis Tertinggi kelas kami. (Suara sumbang said: woi bajetnye guna MT!! suara comel said : kelas senior oke? sila diam)
Dari kiri tu, nama hasif the monitor. Sebelah tu Big Boss kami, MR. Thoha Jamal. Then, Fatma the CPU, Jumi the Ceti dan Nabila the pendek pandai. Nabil tu secretary tak diiktraf. Nasib baik dia tak aktif sangat online. *peluh lega

Ni pulak Workpaper. Ha? garu dagu lah tu . eh awak. ni la nama budak bukhori. orang lain  tak buat kami buat :D. kertas kerja ni kami buat pada asalnya nak rancangperjalannan beli belah kat bazaar, starmall, bata, Big Apple, Kilat, oke. KS Walk in Mart.Kami plan plan, then terbahagi tugasan terus. Ape? Nak tau sape buat ea? Ha.. ni orang nya :


Makcik ni la. Dia ni tangan seni sikit. Nampak tak seni kat ibu jari dia tu. *ini cuma ayat amik hati. :P. By the way, balqis ni banyak tolong aku . Terimas more young.


Lihat sikit ketwadhu'an kami. Bukak puasa dengan kurma dan muratabak je. *nangis dalam riak. Pembohongan secara sederhana ini terserlah dengan kehadiran gambar di bawah. =.='


Sponsor 112%. Mohon jeles. Mohon.


Ini sponsor jugakk. TQ *sengih jahat


Kami terawih bersamaa... Winkwink. Tahun last. :'(


Unit Makanan . yang kuat makan , Dari kanan, Hairul yang ceria, Gurus Kelas, Arifah yang datang awal, Farah yang bancuh air, dan Hikmah yang sponor iftar 1.0 > Mereka sangat best oke.


Unit Ibadah yang muka macam kuat ibadah. Dari kanan, Fahmi yang tak jadi imam pun =.=, Aziz imam part time a.k.a kami punya penaja XD, Guru Kelas, Mukmin yang tak bagi solat lewat , dan Ili yang menjaga kebajikan asrama . haha.



Unit Fotografi. Dari kanan, Hamizan yang macam tak macam fotografer pemalu siot, Guru Kelas, Aweena yang bajet kiut, Balqis the.. .. Oh my .. Balqisss.. ko ade dua kali dahhh. =.='


Gambar ni ada cerita dia. Kenangan last :D tahun depan tak sambut Ramadan sama sama dah kan :)



Oke ni gambar Last. Kami bahagia di sini. Doakan kami :D
tiada dalam gambar : Liyana, Teh, Raihana, Syamil, Fahana, Amira, Ili, dan Hikmah.


Thats all tentang aku dan mereka yang kiut kiut, henseng henseng, poyo poyo , dan bajet bajet belaka. Moga kenangan suka duka sama sama ni akan jadi sesuatu yang bermakna dalam hidup kita. Aku sayang korang sangat-sangat kawan. Jaga diri. Kalau kita berpisah, kita berpisah kerana Allah jugak yea. Dah dah , tak mao sedih. Esok nak raya.

Memori tu, kalau kita tak hargai, dia akan hilang, kita pun lupa, kita tak amik sebagai sesuatu yang bermakna. Rugi. Kita kena hargai hidup. Hidup ni tak lama. Sekali pulak tu. Setiap detik yang kita lalu tu kalau boleh ada ertinya. Syukuri apa yang kita ada. Kunci senyuman. Pis

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Mintak maaf atas segala kekurangan dan kelebihan diri ini. May Allah bless :D


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan