Langkau ke kandungan utama

my journey

bismillah..assalamualaikum,, rase lme dah x post,, bru habes pekse (baru ker??)da nk dpt result dah,, urm mau cita pasal hape?? psal cita2?? mlas ar,, sbab aku x der cita2 lagi 'stakat nih'.. kem slm dlu.. nk cita pasal journey! yay.. pada waktu cuti yg lalu,, (teringat krn drjh 6)..aku gmbira la jugak,, ari sbtu smpai rabu clas tmbhan.(agk mmberontak),, aku x dtg dlm 5 clas (minimum). silap beso ar, waktu clas bi plak,,esok 2 aku dtg, cikgu soh bg surat,, kuang3..dah le clas mate x dtg lalu,, pening g2 je.. dgor nyer x dtg stu clas kner rotan..ye ke ni?? aku cm bau boka,, klu ye pon pe salah nyer,, aku lme x kna.. 


mlas aku cite pasal clas.. i want 2 present abot my journey!! yay.. mlm selase aku da grak,,( mksudnye kt sini, ponteng clas hri rabu).. ptg slasa 2 blik clas domino ayh 'bwk jejalan' smpai kerdau, balik lpas mgrib tdo kjap, ibu kejut, siap gi klantan..yes! smpai klantan pg (mksudnye kt sini tdo dlm kreta) trus pegi pcb aka Pntai cahaya bulan aka pntai cinta berahi yg ditukar nmenyer oleh krajaan negeri..(geli koy)..subahanallah..tgok laut.. kire lpas tensen lpas pekse la yer,, (tensen sgt hak ini).. x der la.. bukan slalu an.. phg x dek mnda ader,, lpas balok, sepat, lpas sepat cmpedak, lpas cmpedak sawitt, lpas sawit, sawit lagi...(??) lalalala..


lpas gi laut, ibu ader program minum ptg..  x boley msuk sbab muke stok pendatang.. x der la org yg dpt invite je lpas,,hapaper la ,kbo je la dewan smpit,, settle,,tp lg bes x masuk,, aku g jln kb,, yey! ni yg plg bes..parkson, psk aka pasar siti kdijah, maahd muhammadi, n mcm2 ada,, kenangan x bley lupe.. tgh nk klua dri psk.nmpk 2 org agk tua, tgh pgg 1 plastik minuman.. (do i care).. tp aku jd care bile tdengar 1 bisikn (kuang2)
hadi : kilah, oak nmpk 2,,
kilah : aper,, oak haus ker??
hadi : x ar,, dlm plstik 2.. ar** lar
kilah : hah! series la.. yah. btol ke
ayah : haah
wait!! damn! dumb! aku x penah terpk,, npe aku boleh nmpak! hush..tetiba mood nk jln2 rosak,, trus otak berpkir,, kt t'loh aku penah nmpk botol ark kt pasaraya, tp x nmpak lg org minum d khlayak.. kt kb, aku x nmpak kt pasaraya, tp di khalayak.. mungkin ke kbetulan.. aku beharap sgt kt tloh aku jmpa jgak spaya slh phm nih x bertrusan..(logik ke cm nih)last2 tyer ayh..
ayh kabo" oak jgn sme kan kb ngn tloh..silap bsor (ayt pakai ejas ikut sukati, tp sma mkne lar), kb ni die lbih terdedah ngn belah2 thai,, dn org yg oak tgok td, x gyer klntan kan? kurg2 kt kb ark x jual merata, kedai judi susoh nk nmpk"haah la.. die cm bkan malaysia je..yup.sport toto pyoh cari.. kt tloh belambak, settle di situ..


hilang point aku nk truskan psal journey,, tp best lar cuti penggal kli nih,, baaaanyak sgt aku blaja (byk la oak sorg).. kt muktmar ..wah best giler,, walopon aku byk tdo dri mndengar(kntoi di situ).. aku boleh dgr klu yg speaker 2 ckp ade attrct..mcm suare die kuat, isi byk,, fkta pnuh,, ha,, cm ni lah,, klu sume pncarmah cm u.rizdwan (wakil pemuda) kan best,, byk giler fakta,,antra yg dan aku catch up (dlm keadaan mamai) malaysia mlhirkan ank luar nikah dlm msa stiap 17.5 saat!.. stu agi  (yg dan igt) kbenaran ttap kbenaran walupun iya dtg dri ank muda ataupun org yg tdk dknali dan kbtilan ttap kbatilan walaupon ia dtg dri org tua yg dsnjungi..yg lain nnti2 plak aku share(ayt kaber)


aku spent  5 hari klantan..i luv klantan,, rase cpat je mse, x mao balik lar,, (ceh,, balik2 kne balik jugak) wak2  on da way balik, ibu shopping,yahoo..(shopping buah jd,,) sede x dan ziarah kb mall..pngalam bguna jugak.. singgah kdai
kilah: "kak, nk kapas tlinga, satu baper?"
casher : loghat klntn* (x rti ngajuk) x kre satu2 dik..
kilah : urm dah tuh??
cashier : nk yang seriya ke samah??
kilah : samah tuh hape kak??
cashier : gelak.. ptut slank lain,, org luar,, samah tu 50sen dik..
kilah : o cm tuh,, 
sesok jgak klu x tau bhse nih..x per la dpt jgak blaja an.. samah 2 sme dgn 50sen..
balik umah cite kat muhaimin,, die kabo dlu wk2 plihn raye kcil die pon cm 2 jgak,, silap nyer die lg truk dri kuh,, die nk bli guli sebeg,, wk2 tu bdok2 kt situ demam main guli,, die pon tyer lar kt pjual
muhaimin : bper guli??
cashier : samah
muhaimin pegi balik dlm ting tong ckp kt ayh " ayh die nk emas ke??" lg dsyt rupenyer..
 wa... pnjg nyer aku posting kali nih,, byk lg sbnanyer journey aku waktu cuti.. blom agi balik kampung, wa ni lagi mnarik terutama sesi bbq! huhu.. smpai sini je la kot,, sok da bukak skulah.. holiday mode~


~live well or live hell, i choose!~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kelebihan Dan Kekurangan Menjadi Pengawas

Bismillah, Assalamualaikum Hari ini aku mahu menitip sedikit perkongsian mengenai tajuk yang tertera. Aku berkecimpung dalam pengawas ni daripada darjah enam kot.Menjadi pengawas bukan semudah yang disangka. Dan tidak juga sesusah yang disangka.  Ada orang memang berharap dia dipilih menjadi pengawas, dan dia dipilih, maka dia gembira.  Ada orang tidak berharap dia dipilih pengawas, tetapi dia dipilih, maka dia berat untuk menerima Ada orang berharap dia dipilih menjadi pengawas, tetapi dia tidak dipilih, maka dia bersedih Ada orang memang berharap dia tidak dipilih, dan dia memang tidak dipilih, maka dia gembira Hakikatnya, menjadi pengawas, bukan terletak pada pilihan kita, tetapi pillihan Dia Kelebihan menjadi pengawas : Mengasah bakat kepimpinan  (pengawas di sesebuah sekolah mestilah ada jawatankuasa, ada mesyuarat, ada planning segala bagai yang pasti menuntut kita mengeluarkan segala bakat kepimpinan yang ada) Peluang melakukan kebajikan kepada rakan, guru-guru dan sekolah

Cinta itu bukan memiliki =p

salam mood :jiwang kepada yang dah nak tekeh aku sila lapor a.k.a tinggal jejak pada spongebob dan klik x =p okeh. aku baru baca solusi *riak rajenn aku TERselak ruangan cinta *muahaha dia cakap kan CINTA ITU TAK BERERTI MEMILIKI wah! aku agak tak bersetuju mula-mula tu tapi aku tahan lagi mood memburn majalah sambung balik : cinta dan memiliki benda yang berbeza cinta lebih cenderung kepada MEMBERI RUANG nampak! burung pun mebih bahagia bila dibebaskan, manusia lagi lahh=p dan memiliki cenderung kepada MENGIKAT kalau kita suka kan dia dan dia sukakan kita sekalipun dia tetap bukan milik kita. BUKAN mr. google! aku syg gila kat kauu!! sebab dia milik Allah jadi, sila doa kepada Allah supaya jaga dia untuk kita ingat lah! kita tak tahu apa yang akan jadi masa depan Allah tahu! jadi, sila berserah pada dia jadi tak da maknanya kita nak "ikat" orang yang kita suka sila bebas

Lelaki ? Eww

Bismillahhirahmanirahim. Sorry bagi tajuk entah benda-benda. Selamat datang 2018!  Okay so, posting pertama aku untuk tahun ni tentang kaum lelaki. Nak baca, baca, taknak baca ikut hang lah *Aku warning dulu k, isi lepas ni agak emo kot, aku type tengah lapar jadi maafkan aku awal-awal purisshu Aku cuba make it short,  Banyak perkara kebelakangan ni aku nak sangat cakap Terutama kat kaum lelaki Pada aku,  Kau hensem ke, muka pecah rumah ke, Benda tu zaman sekarang kadang-kadang boleh bawak bincang Apa yang lagi penting BUKAN HATI KAU Tapi, macam mana KEMAHIRAN KAU ADAPT KEMAHIRAN KAU RESPON, KEMAHIRAN KAU BERCAKAP KEMAHIRAN KAU BUAT LAWAK KEMAHIRAN KAU MELINDUNGI MACHO, GENTLE DAN CONFIDENT kepada sesiapa pun dan dalam macam-mana keadaan pun Aku perasan benda ni makin takda  Aku duduk kat Jepun Dorang sangat hensem-hensem dan baik-baik Tapi aku susah nak menerima lelaki Jepun yang keras Yang langsung takde sense leader, dan